Tuesday, March 18, 2014

#thisisthelifeless

Aku off internet dalam phone aku
Dan suasana jadi bisu
Aku cuba nak jauhkan diri dari semua orang
Aku tutup akaun twitter, facebook
Aku cuma nak cari ketenangan
Dan bila bertanya, aku diam 
Kadang aku tak paham diri aku
Aku tidur lama lama
Aku pasang lagu kuat kuat
Nak pekatkan telinga 
Sambil cuba kenang kenang
Semangat aku hilang kemana
Aku bercakap dengan diri sendiri
Termenung
Berhalusinasi
Lalu langit  halusinasi aku segera dilabuhi tirai realiti 
Sampai aku rasa aku ini mayat hidup 
Hari hari buat benda sama
Sebab aku rasa semua benda aku buat serba tak kena
Banyak betul persoalan dalam kepala otak aku ini
Dan kalau la aku ada jawapan untuk segala persoalan bodoh ini
Kadang aku terfikir kalau esok esok aku dah tak ada
Mungkin orang macam kau akan mula paham 
mula hargai orang yang kau layan lebih kurang ini
Hargai tentang kewujudan aku.

No comments:

Post a Comment