Tuesday, March 18, 2014

Setan tanduk tiga

Semalam aku dapat panggilan dari kawan lama
Kawan yang sama sama habiskan masa remaja dalam sekolah asrama
Hari ini dia dah berkerja berkhidmat untuk negara 
Atas alasan nak tolong keluarga beri kesenangan
Dah setahun lebih tak berjumpa
Dia belum tengok jambang aku kat muka
Dia mesti rasa janggal bila berjumpa
Dia mula bercerita
Kisah cinta dengan seorang wanita sundal 
katanya dia kena ubat ubat nasi kangkang
Ada benda dalam badan 
Buat dia jadi gila gila suka perempuan sundal 
Buat dia nampak ada sorang saja perempuan dalam dunia
Buat dia meroyan hidup sorang sorang
Mula mula aku ingat dia bergurau
Aku ambik masa nak paham
Dalam rasa sedih ini
Aku ketawa dalam hati
Manusia memang bangang 
Nak cinta sampai guna nasi kangkang
Dalam banyak banyak manusia pukimak
Yang guna nasi kangkang untuk mendapat cinta adalah salah satu manusia pukimak
Yang selalu bodoh buat malu agama 
Yang hanya ada islam pada kad pengenalan
Tiap tiap malam sembah setan tanduk tiga.

No comments:

Post a Comment