Wednesday, April 30, 2014

5 pagi

pukul 5 pagi
tak ada apa sangat dalam layar fikiran
yang ada cuma
...
..
.
.
.
.
seperti selalu
esok datang lagi
aku mahu terus terus begini.

Friday, April 25, 2014

Tenat.

Sesekali pejam mata
Kenang moment indah semua
Dalan indah kita menang
Dalam indah kita tenang

Jangan buka mata
Biar terus buta
Biar

Aku mahu terus dipukau 
Aku mahu terus menari 
Melompat dan terus melompat
Penuh riang gelak tawa
Kerana aku sudah tenat
Fikir soal kau lahanat!

Monday, April 21, 2014

KL....aku tawar hati.

"nanti sampai kl roger roger la wei!"
"datang kl bukan nak lepak apa, sombong taknak roger. datang sebab gig je."
"babi kan kau ni, datang kl tak ckp"
"takpe kau datang je kl terus call aku"
"bila nak datang kl wei? babi rindu doh"


dan bila aku jejak kaki di tengah kota yang malaikat pun tak nak singgah ni
antara manusia dengan hantu bergaul jadi satu
tangan mula capai phone
scroll nama nama yang bicaranya manis manis belaka


tett tett tett tett tettt......

"sorry wei aku kat kampung ni"
"la kau kat kl ke ? asal tak cakap awal doh kau nak datang"
"aku malas arr nak masuk kl tuu, gila apa nak masuk kl, jam bodo"
"sorry aku tengah kerja ni, nanti apa apa aku call balik"
"ayah aku tak kasi keluar la wei"
"jauh laa nak gi kat kau tuu, kau datang la sini dekat sikit'


aku cuba paham keadaan mereka dalam diam
sambil mulut pun diam diam hembus
PUKI!!!

Saturday, April 19, 2014

Makan hati

Hari hari makan hati
Tak guna aku tunggu lagi
Kalau kau tak reti hargai.

Wednesday, April 16, 2014

Ketakutan

Kulit diukir
diukir kesedihan berpanjangan
lalu masih cekal aku menulis
dalam kesakitan dan kepedihan

pandangan mula lemas
aku tewas dengan minda
ditendang di kepala
ditendang di muka
kerana aku jahil ketakutan
aku mula maki
kau puki 
kau puki
Realiti.









Sunday, April 13, 2014

Dah 3-4 tahun aku nafas guna oxygen. Dan aku okay.

malam ni rajin pulak otak aku nak bukak memori itu ini
rokok pertama
pada masa yang sama, aku putar cd Creamson
alunan iramanya mampu pecahkan kesunyian dalam malam bisu ini
track ke 2, 'of lies and lovers'
aku ikut sekali jerit
aku tak tahu pun lirik lagu ni
suara hati keluar ikut roh pergi
3-4 tahun dah memori ni dalam kepala
satu satu aku bentuk macam tengah jawab soalan calculus
puki susah
kisah yang diakhiri dengan mati
semangat aku pun ikut sekali
masa tu aku tak penah bernafas guna oxygen
dan aku tak terkejut
mungkin aku gila
kadang kadang aku rasa aku kat syurga
walaupun aku tak tahu pun rupa syurga macam mana
tak boleh bantah perasaan ni
asap asap yang aku hembus masa 3-4 tahun dulu pun dah tah mana hilang
memang aku harap dia dah ada penganti.



Tuesday, April 8, 2014

Paranoid

Dengar sini
aku sedang menggunakan fikiranmu
dan aku adalah kemurungan
yang aku tahu adalah kemusnahan
kemusnahan fantasimu

kau tak akan memahami aku
cuma perhatikan keganasan aku
jangan bersedih keatas penindasan ini
kerana aku penindas paling durjana
datangnya dari neraka

tiada jalan keluar dari sini.
yang kelihatan hanya kesakitan
















Sunday, April 6, 2014

Basah dan Basi

kesakitan jadi telus
dan aku dibiarkan busuk
bersama sama
pembohongan, ketakutan dan manipulasi
Satu doktrin yang bermandikan kejahilan
tertulis didalam darah
yang menjadi lubang hitam
gangguan ini sentiasa ada
rakus, buas dan jahat
aku sedih berada disini
buang masa
buang tenaga
walau hari demi hari
aku cuba untuk cari cara baru
untuk melepaskan diri
dari terkunci
masih mencari solusi
basah dan basi.





Saturday, April 5, 2014

Cinta pandang pertama

Cinta pandang pertama.

Bukan selalunya kekal larut malam pertama.

Masih belum ada tajuk

Dalam rasa yang mengelamun ini
Sambil aku cuba cuba pejam mata
Putaran broken dari Jake Bugg
Menusuk masuk ke telinga terus ke otak
Otak pulak sibuk turun geletek ke kotak hati
Hati aku melayang layang ke satu daerah
rasa yang sukar digambarkan
Aku teringat seorang minah
Pantat apa kena mengena lagu Broken dengan minah ni
Kawan kepada kawan baik aku
Kawan lama kawan baik aku
Yang dulu dulu aku cuba puja
Puja tanpa sebab
Aku malu
Aku ada number fon 
Aku ada whatsapp
Fuck la apa bodoh aku ni
Tunggu saat 'berani' yang sampai mati tak reti nak jenguk aku kat sini
Ada jugak 2-3 kali aku mesej dia pesan tengok tengokkan kawan baik aku
Dan habis di situ
Aku malu sampai bengkak mulut bisu
Takut takut sentuh aku
Buat dia derita 1000 tahun 
Atau sentuh dia
Buat aku derita 10000 tahun
Pintu depan mata kunci tiada
Ada benda berbisik
"Dia tak pernah pandang kau pun"
Dan aku jerit
"Ya aku tahu la pukimak!, diam!!"
Aku biar dia berjalan berlalu depan aku
Entah hilang mana dia pergi
Janggal, ya itu yang aku takut
Bila keluar bunyi cengkerik
Itu yang cuba aku ubah
Ubah bunyi harimau mengaum
Tapi semua itu hilang jatuh dalam gaung
Hilang dalam hidup aku yang dah lama hilang
Hilang selera hilang nafsu nak bercinta
Konon konon nak sampai ke 'syorga'
Dia mungkin tak akan suka orang gila tulis puisi macam aku 
Dan dia mungkin tak akan suka orang gila musik kena guling dengan band sendiri macam aku
Aku tulis puisi cinta pinjam perasaan orang keliling
Senyum pula tiada pilihan perisa selain kemurungan
Jiwa hari hari dahagakan kegembiraan
Hari ini aku ada buka Instagram
Scroll ke bawah dan scroll ke bawah
Aku nampak gambar dia
Aku senyum 
Dia senyum 
Cantik
Rambut karat
Mata bulat
Yang bila aku renung memilu tajam menembus jiwa
Cuma aku masih belum dapat isyarat
Cinta datang cinta pergi
Esok aku harap dia tak datang lagi.