Saturday, April 5, 2014

Masih belum ada tajuk

Dalam rasa yang mengelamun ini
Sambil aku cuba cuba pejam mata
Putaran broken dari Jake Bugg
Menusuk masuk ke telinga terus ke otak
Otak pulak sibuk turun geletek ke kotak hati
Hati aku melayang layang ke satu daerah
rasa yang sukar digambarkan
Aku teringat seorang minah
Pantat apa kena mengena lagu Broken dengan minah ni
Kawan kepada kawan baik aku
Kawan lama kawan baik aku
Yang dulu dulu aku cuba puja
Puja tanpa sebab
Aku malu
Aku ada number fon 
Aku ada whatsapp
Fuck la apa bodoh aku ni
Tunggu saat 'berani' yang sampai mati tak reti nak jenguk aku kat sini
Ada jugak 2-3 kali aku mesej dia pesan tengok tengokkan kawan baik aku
Dan habis di situ
Aku malu sampai bengkak mulut bisu
Takut takut sentuh aku
Buat dia derita 1000 tahun 
Atau sentuh dia
Buat aku derita 10000 tahun
Pintu depan mata kunci tiada
Ada benda berbisik
"Dia tak pernah pandang kau pun"
Dan aku jerit
"Ya aku tahu la pukimak!, diam!!"
Aku biar dia berjalan berlalu depan aku
Entah hilang mana dia pergi
Janggal, ya itu yang aku takut
Bila keluar bunyi cengkerik
Itu yang cuba aku ubah
Ubah bunyi harimau mengaum
Tapi semua itu hilang jatuh dalam gaung
Hilang dalam hidup aku yang dah lama hilang
Hilang selera hilang nafsu nak bercinta
Konon konon nak sampai ke 'syorga'
Dia mungkin tak akan suka orang gila tulis puisi macam aku 
Dan dia mungkin tak akan suka orang gila musik kena guling dengan band sendiri macam aku
Aku tulis puisi cinta pinjam perasaan orang keliling
Senyum pula tiada pilihan perisa selain kemurungan
Jiwa hari hari dahagakan kegembiraan
Hari ini aku ada buka Instagram
Scroll ke bawah dan scroll ke bawah
Aku nampak gambar dia
Aku senyum 
Dia senyum 
Cantik
Rambut karat
Mata bulat
Yang bila aku renung memilu tajam menembus jiwa
Cuma aku masih belum dapat isyarat
Cinta datang cinta pergi
Esok aku harap dia tak datang lagi.

No comments:

Post a Comment